مالیات و مسائل آن در کشور ها

مالیات و مسائل آن در کشور ها

قبل از شروع بحث در مورد راه حل های ممکن هنگام طراحی هر سیستم مالیاتی، نیاز به تاکید بر اهمیت محدودیت های مشترک همراه با دولت دموکراتیک وجود دارد. اینها مراحل و شرایط تأمین مالی بخش عمومی است که توسط شاخص های آن ارزیابی شده است که به دلیل ویژگی های جامعه و اقتصاد مدرن به وجود آمده است. ماهیت دولت رفاه در اکثر کشور های دنیا چیزی جدایی ناپذیر از تحول دموکراسی است و نمی توان یک شبه اصلاح کرد. وسعت مخارج عمومی که عموماً با دموکراسی معاصر همراه است، مستلزم درآمد های عمومی کلان است که منبع اصلی آن مالیات است.

سایر منابع درآمد دولت شامل حقوق گمرکی و سایر درآمدها است. دومین منبع مهم درآمد دولت، کسری بودجه است. کسری بودجه، در زمینه مالیه عمومی، اساساً مالیات‌ های آتی است که باید پرداخت شوند. کسری بودجه بیش از حد ممکن است منجر به بدهی عمومی بالا شود که می تواند منجر به بحران مالی عمومی یا بحران ارزی شود. اساساً، روش اصلی یا حتی منحصر به فرد تأمین مالی مخارج بخش دولتی در بلندمدت مالیات است. به همین ترتیب، هدف هر دولت در سراسر جهان ارتقای توسعه اقتصاد خود است. مخارج عمومی ابزار مهمی برای تنظیم تقاضای جهانی است، اما همانطور که قبلاً گفته شد، منبع آن در درجه اول مالیات است.

علیرغم اینکه دولت از طریق هزینه های عمومی توانایی تخصیص مجدد درآمد هایی را دارد که می تواند فعالیت در برخی از بخش های اقتصاد را تحریک کند یا نیاز های دولت رفاه را برآورده کند، باید به سطح هزینه های عمومی و طراحی نظام مالیاتی توجه بسیار دقیقی داشت. مخارج عمومی بالا به طور کلی مستلزم مالیات های بالا است که فعالیت تجاری را مختل می کند و منجر به هزینه های بالای انطباق برای اقتصاد به عنوان یک کل می شود که اغلب باعث ضرر بیشتر از سود می شود. در بیشتر موارد به این نتیجه می رسیم که دولت فقط از طریق مالیات باید درآمد های لازم را جمع آوری کند. مشکلی که باید تحلیل شود نحوه طراحی یک سیستم مالیاتی مناسب است. نظریه های مالیه عمومی برخی توصیه ها و اصول را ارائه می کنند. با این حال، اگر مفروضات متفاوتی در مورد عملکرد اقتصاد یا رفتار نمایندگان مطرح شود، می توان به نتایج متفاوتی از مالیات بهینه دست یافت. با این وجود، سه زمینه اصلی وجود دارد که باید در زمینه مالیات مورد توجه قرار گیرند:

  1. کارایی
  2. مشوق ها و
  3. برابری.

تجزیه و تحلیل هر یک از این زمینه ها ممکن است توصیه های متفاوتی را به همراه داشته باشد، اما تدوین قواعد کلی که باید در هر سیستم مالیاتی رعایت و اعمال شود مفید است. فهرست قوانین ممکن است با ایجاد مفروضاتی در مورد اهدافی که باید توسط سیستم مالیاتی به دست آید، محدود شود. برای بررسی موضوع مالیات و کارایی، مفاهیم بار اضافی 4، هزینه‌ های اجرایی و انطباق، و هزینه‌ های مالیاتی مفید هستند. هزینه مالیات را باید بیشتر از مقدار پولی که مالیات دهندگان باید به جمع کننده مالیات بپردازند، در نظر گرفت. هر وضع مالیاتی روابط قیمتی بین کالاها یا عوامل را مختل می کند. اگر انتخاب مصرف کننده بین کالاها پس از اخذ مالیات تغییر کند، اغلب به این معنی است که وضعیت او بدتر است، زیرا مالیات او را وادار به مصرف بسته متفاوتی از کالاها کرده است، که احتمالاً نسبت به قبلی مطلوبیت کمتری دارد.

مالیات و مسائل آن در کشور ها

مالیات و مسائل آن در کشور ها

هزینه این تغییر به عنوان بار اضافی مالیات شناخته می شود، که نامشهود است، اما یک عامل مهم در طراحی مالیات است. هزینه های ملموس بیشتر مالیات، هزینه های اداری و انطباق است. هزینه اداری معادل پولی است که برای اداره مالیات صرف می شود، در حالی که هزینه های تطبیق اساساً هزینه است. زمان تخمینی که مالیات دهندگان باید به تکمیل مدارک مالیاتی لازم اختصاص دهند. ضرب زمان صرف شده در دستمزد متوسط ​​منجر به تقریبی از هزینه های تبعیت مالیات برای یک اقتصاد می شود. چگونه می توان این هزینه ها را به حداقل رساند؟ هرچه مالیات ساده‌تر باشد، بار اضافی مالیات کمتر و همچنین هزینه‌های اداری و انطباق کمتر می‌شود. در واقع، بیشتر مسائل مالیاتی با محاسبه پایه مالیاتی مرتبط است. محاسبه نهایی مالیات های متعلق به طور معمول مشکلی نیست، حتی زمانی که چندین نرخ مالیات متفاوت وجود دارد.

با این حال، وجود معافیت های مختلف، محاسبات مالیاتی را بسیار پیچیده می کند. این امر به دلیل لزوم تأیید مشروعیت معافیت توسط سازمان امور مالیاتی و این واقعیت است که مؤدی باید صلاحیت خود را برای معافیت مالیاتی بداند و اثبات کند. بنابراین، راستی‌ آزمایی معافیت منبع مهمی از هزینه‌ های پنهان است که اساساً یارانه‌ هایی هستند که به عنوان هزینه‌ های مالیاتی شناخته می‌شوند. علاوه بر ناراحتی، کمک هزینه‌ های مالیاتی که به طور گسترده قابل درک است، اغلب منجر به بی‌احترامی می‌شود.

شرکت بهین تراز ارائه دهنده کلیه خدمات مالیاتی در اصفهان می باشد که با استفاده از این خدمات شما می توانید با دغدغه کمتری با مالیات روبه رو شوید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها