تغییرات شرکت

ثبت تغییرات شرکت در اصفهان

ثبت تغییرات شرکت در اصفهان ، پس از ثبت و تایید نهایی شدن یک شرکت، ممکن است به دلایل مختلف از جمله نقل و انتقال سهام، تغییرات در موضوع و نوع فعالیت شرکت، تغییر مدیر عامل ، هیئت مدیره و یا نوع تخصص هر کدام از افراد شرکت، ارتقاع رتبه و امتیازت شرکت، جابه جایی شرکت، انحلال شرکت و … لازم باشد تغییراتی در آن ایجاد شود.

این تغییرات تا زمانی که به صورت رسمی و صریح در اداره ثبت و روزنامه های رسمی، ثبت و چاپ نشوند، وجه قانونی نخواهد داشت و مورد تایید هیچ یک از ارکان های دیگر نخواهد بود. حال ممکن است سوالاتی از جمله اینکه ثبت تغییرات چیست و چه مراحلی دارد؟ چه مدت زمان بر است؟ یا اصلا چه مدارکی نیاز است برای شما مطرح شود.

همه داوطلبان می توانند تغییرات مد نظرشان را اعمال کنند. اما باید طبق دستورالعمل های دولت و بنا به قوانین خاص خودش باشد. اگر در این موقعیت خاص قرار گرفته اید و نمی دانید باید از کجا شروع کنید اصلا نگران نباشید، با ما همراه باشید تا در ادامه به طور ویژه این مبحث را برای شما شرح دهیم. شما همراهان عزیز همچنین می توانید تمامی مراحل از ثبت شرکت اصفهان تا تغییرات شرکت و برندسازی و هرگونه فعالیت و خدمات مالی و حسابداری مجموعه خود را با خیال راحت به ما بسپارید.

ثبت تغییرات شرکت ها چیست؟

در ابتدا بهتر است مفهوم تغییرات شرکت را متوجه شوید. به طور کلی تغییرات به معنی مبادله یک چیز با چیز دیگر است به صورتی که دیگر مانند گذشته نباشد. تغییرات شرکت هم به همین منوال است به صورتی که هر کدام از قسمت های شرکت از نوع فعالیت گرفته تا موقعیت شغلی هر کدام از مسئولیت داران، تغییر کند و دیگر کارایی اولیه خود را نداشته باشد.

همانطور که در قسمت قبل هم عنوان شد این تغییرات حتما باید به صورت رسمی ثبت شود و اگر تغییراتی در شرکت صورت بگیرد و جایی ثبت نشود، تمام مسئولیت ها متوجه موقعیت قبلی است و حتی ممکن است مدیرعامل جریمه شود. پس در این مورد توجه کافی داشته باشید.

انواع ثبت تغییرات شرکت در اصفهان

به موجب ماده ی 200 قانون تجارت، ثبت تغییرات در شرکت ها در موارد زیر الزامی است:

تغییر در آدرس شرکت

تغییرات در اساسنامه یا محتویات اساسنامه شرکت

تغییر در موضوع فعالیت و نام شرکت

تغییر در میزان سرمایه شرکت ( افزایش یا کاهش سرمایه )

تغییر در اعضای هیئت مدیره

تغییر در قالب ثبت شرکت ، مدت زمان فعالیت و یا تمدید آن

صورتجلسه تغییرات شرکت در اصفهان

تغییرات شرکت به پروسه و روندی گفته می شود که در طی آن تصمیماتی در جهت تغیراتی در ساختار، اساسنامه، هر یک از شرکا و میزان سهامشان، ارتقاع شرکت و …. گرفته می شود. که این تصمیمات و تغییرات به روش های مختلفی انجام می شود که در آخر منجر به تنظیم یک صورتجلسه تغییرات جهت ثبت در روزنامه ها و اداره ثبت می شود.

اگر می خواهید بدانید چگونه این کار انجام می شود، ثبت تغییرات شرکت به چند روش انجام می شود، چگونه صورت جلسه تنظیم می شود و …. در ادامه همراه ما باشید چرا هر کدام از روش ها به طور کامل توضیح داده شده است.

ثبت تغییرات شرکت از طریق مختلف

حال که موضوع و ماهیت کلی تغییرات شرکت و انواع آن را مشخص شد، بهتر است تغییرات از طریق روش های مختلف نیز شناسایی شود. به منظور پیشگیری از ایجاد مشکلات در حین اجرای تغییرات، بهتر است قبل از هر گونه کاری اول از همه در مورد نوع تغییر و روش های اعمال آن تحقیقات لازم را داشته باشید و سپس مدارک مورد نیاز در جهت تغییرات راجمع آوری کنید.

به طور مثال ممکن است شرکتی درخواست تغییر نام شرکت را داده باشد، در میانه راه متوجه این شود که اساسا باید زمینه کاری شرکت را نیز عوض کند. به دلیل مشکلاتی که ممکن است در این مسیر برای آن رخ بدهد یا حتی ممکن است تمامی مراحل را از اول باید انجام دهد، با دید ناخوشایندی به تغییرات نگاه کند و پروسه طولانی تری را طی کند.

اگر قصد هر کدام از تغییرات ذکر شده را داشتید ، بهتر است قبل از اینکه در مسیر به مشکلات بر بخورید بعد انتخاب نوع تغییرات، قبل از هر اقدام قانونی با یک مشاور کاربلد در این زمینه مشورت کنید. بدین منظور ما در مجموعه بهین تراز با استفاده از مشاوران متخصص در زمینه ثبت تغییرات شرکت در اصفهان در کنار شما همراهان گرامی هستیم و می توانیم تمامی مراحل ثبت و تغییرات شرکت را در کمترین زمان ممکن با هزینه ایی مقرون به صرفه برای شما انجام دهیم. کافی است همین حالا با ما تماس بگیرید و نوبت خود را جهت مشاوره رزو کنید.

به طور کلی تغییرات شرکت به 3 روش زیر اعمال می شود:

  1. ثبت تغییرات شرکت از طریق هیات مدیره
  2. ثبت تغییرات شرکت از طریق مجمع عمومی عادی
  3. ثبت تغییرات شرکت از طریق مجمع عمومی فوق العاده

در ادامه با ما همراه باشید تا هر کدام از این موارد را به طور جداگانه بررسی کنیم.

تغییرات شرکت

تغییرات شرکت اصفهان از طریق هیات مدیره

هیئت مدیره، گروهی از افراد هستند که توسط سهامداران یک شرکت برای نمایندگی از منافع آنها انتخاب می شوند. هیئت مدیره به عنوان یک نهاد حاکم برای یک شرکت عمل می کند. هدف اصلی آنها محافظت از دارایی های سهامداران با اطمینان از اینکه مدیریت سازمان از طرف آنها عمل می کند و آنها بازده خوبی از سرمایه گذاری خود در شرکت دریافت می کنند، است. آنها این کار را با جلسات منظم برای ایجاد سیاست هایی برای نظارت و مدیریت کلی شرکت انجام می دهند.

وظایف مجمع هیئت مدیره

  • کلیه شرکتهای سهامی موظف به داشتن مجمع هیئت مدیره متشکل از اعضای داخل و خارج سازمان هستند.
  • اعضای هیئت مدیره وظیفه دارند سمت های اصلی شرکت مانند رئیس هیئت مدیره، نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل را انتخاب کنند.
  • این اعضای اصلی وظیفه دارند مدیران بخش های داخلی شرکت را انتخاب کنند
  • در مورد معاملات و قرارداد های شرکت به همراه هیئت مدیره تصمیم گیری کنند
  • هیچ یک از مدیران و مدیران عامل نمی توانند بدون در نظر گرفتن نظر و تصمیم هیئت مدیره معامله ایی را انجام دهند، و در صورت انجام اگر دچار خسارت شدند خودشان باید به تنهایی تمام خسارت را پرداخت کنند.
  • درآمد و بدهی های شرکت را به بازرسان ابلاغ کنند و تصمیم گیری های لازم را انجام دهند.

تغییرات شرکت از طریق مجمع عمومی عادی

در چنین مجمعی که به صورت عمومی برگزار خواهد شد تمامی مدیران و سهامدارن شرکت حضور بهم می رسانند و در مورد تمامی راهبرد ها، اهداف و سیاست های کلی شرکت بحث و تبادل نظر انجام می دهند.

تمامی شرکت ها موظف هستند این مجمع عمومی را تشکیل دهند تا تمامی ذیربطان بتوانند نظرات خود را عنوان کنند تا تصمیم گیری نهایی اتخاذ شود. زمان تشکیل این مجمع در ابتدای تاسیس و ثبت نهایی شرکت مخصوصا در اساسنامه شرکت قید می شود تا تمامی افراد به طور کامل از آن مطلع شوند و در جلسه شرکت کنند.

معمولا شرکت ها هر ساله از ابتدای شروع سال مالی تا چهار ماه اول زمان دارند تا این مجمع را برگزار کنند تا صورت جلسه نهایی را به ثبت برسانند. تشکیل این کار گروه مخصوصا در زمان ثبت تغییرات شرکت بسیار مهم است.

وظایف مجمع عمومی عادی

  • تصمیم گیری در مورد کلیه امور و راهبردهای شرکت در یک سال مالی غیر از تصمیم گیری های مربوط به مجمع عمومی فوق العاده
  • انتخاب اعضا یا تغییر اعضای هیئت مدیره، مدیران ، بازرس یا بازرسان
  • معرفی سمت های اشخاص و ورود شرکا جدید و خروج شرکا
  • تصویب و بررسی ترازنامه و حساب سود و زیان سالانه شرکت و اطلاع به اعضا و سهامداران
  • تقسیم سود بین سهامدارن
  • تصمیم گیری در مورد روزنامه کثیر الانتشاراتی که قرار است آگهی و ثبت و تغییرات در آن چاپ شود

تغییرات شرکت از طریق مجمع عمومی فوق العاده

زمانی که شرکت مجمع عمومی فوق العاده را تشکیل می دهد باید بیشتر از نصف سهامدران در جلسه شرکت کنند که علی الخصوص دارای حق رای نیز باشند. این جلسه از ماه چهارم سال مالی به بعد تشکیل خواهد شد که در آن به مباحثی مانند افزایش یا کاهش سهام، انحلال شرکت یا تغییرات لازم در اساسنامه پرداخته می شود.

در آخر تصمیم و صورتجلسه نهایی در صورتی تایید و ثبت می شود که به امضا و تایید حداقل دو سوم از اعضا جلسه برسد. این مرحله در صورت جلسه ثبت تغییرات شرکت نیز مهم است.

وظایف مجمع عمومی فوق العاده

  • تصمیم گیری در مورد اساسنامه و اعمال تغییرات مربوط به مفاد آن
  • تصمیم گیری در مورد وضعیت انحلال شرکت
  • تصمیم گیری در مورد افزایش یا کاهش سرمایه و تعیین سهام ممتاز
  • تصمیم گیری در مورد صدور اوراق قرضه
  • تصمیم گیری در مورد ورود شریک جدید
  • تصمیم گیری در مورد تغییر نام، موضوع و آدرس شرکت
  • تصمیم گیری در مورد معرفی و تعیین بازرس جدید ، تغییر مدیر عامل و خدمات آنها

مدارک مورد نیاز جهت ثبت تغییرات شرکت در اصفهان

  • کپی اساسنامه شرکت
  • کپی روزنامه رسمی که آخرین تغییرات شرکت و هیئت مدیره در آن ثبت شده است
  • کپی مدارک شناسایی تمامی اعضای هیئت مدیره ، شرکا جدید و اعضایی که از شرکت خارج می شوند ( جهت امضا).
  • لیست اطلاعات کامل تمامی شرکا به همراه میزان سهام هر کدام
  • تنظیم و ارائه صورتجلسه تغییرات با توجه به نوع تغییرات ( مجمع عمومی یا فوق العاده یا هیئت مدیره)
  • حضور تمامی شرکا و مدیران در صورت انحلال شرکت

ثبت تغییرات شرکت

مراحل ثبت تغییرات شرکت در اصفهان

به طور کلی تمامی شرکت ها در جهت ثبت تغییرات شرکت در اصفهان باید مراحل زیر را انجام دهند:

در ابتدا باید با توجه به نوع تغییرات جلسه که در قبل به طور کامل توضیح داده شد، برگذار شود و باید صورتجلسه ایی به همراه امضا تمامی شرکا تنظیم شود.

سپس باید به سامانه  https://irsherkat.ssaa.ir/ مراجعه نمایید و با توجه به راهنمایی های در سایت، مدارک و اطلاعات لازم را بارگذاری کنید.

در ادامه باید تمام مدارکی که جمع آوری کرده اید را به صورت پست به اداره ثبت شرکت ها ارسال نمایید.

با توجه به زمانی که برای شما مشخص می شود باید به اداره ثبت شرکت ها مراجعه نمایید و هزینه های مربوطه به آگهی تغییرات را پرداخت نمایید.

پرداخت هزینه مربوط به روزنامه رسمی و در آخر هم صدور آگهی

مدت زمان ثبت تغییرات شرکت در اصفهان چقدر است؟

پس از اینکاه صورتجلسه تغییرات آماده و به امضا رسید، باید در سامانه ثبت شود. پس از ثبت نام باید تمام مدارکی که در این زمینه آماده شده است از طریق پست به اداره مربوطه ارسال شود. برای این کار تنها 3 روز فرصت است. پس از آن مسئولات مربوطه تمامی مدارک شما را بررسی خواهند کرد و ظرف مدت 10 روز کاری به شما پاسخ لازم را می دهند. این روند پاسخگویی بسته به شرایط پرونده شما ممکن است حتی طولانی تر و یا کوتاه تر نیز باشد.

اگر می خواهید زود تر به نتیجه برسید باید مراحل را به موسساتی بسپارید که در زمینه ثبت شرکت ها تخصص کافی دارند. ما در مجموعه بهین تراز مراحل آماده سازی مدارک را در کوتاه ترین زمان ممکن برای شما انجام خواهیم داد. بنابراین روند نتیجه گیری شما زود تر خواهد بود.

یکی از تفاوت های ثبت تغییرات شرکت و ثبت برند در اصفهان مدت زمان انجام ثبت آن می باشد به طوری که مدت زمان ثبت برند ها حداقل 90 روز طول می کشد اما ثبت تغییرات مدت زمان بسیاری کمتری می گیرد.

هزینه ثبت تغییرات شرکت در اصفهان چقدر است؟

هزینه ثبت تغییرات شرکت با توجه به تنظیم صورتجلسه و تعداد صورتجلسه ها بستگی دارد. چرا که برای هر تغییر باید صورتجلسه ایی جداگانه تنظیم شود و هر صورتجلسه باید به طور جداگانه در روزنامه های کثیر الانتشار و رسمی به چاپ برسد. پس هزینه چاپ در روزنامه ها را هم باید در نظر گرفت.

به طور کلی هزینه ثبت تغییرات شرکت به نوع تغییر، نوع صورتجلسه و تعدادن آن ، هزینه چاپ در روزنامه ها که آن هم با توجه به نوع صورتجلسه ، تعداد آن و مقدار متن آن متغییر خواهد بود.

هزینه ثبت تغییرات شرکت

تعرفه روزنامه رسمی برای ثبت تغییرات شرکت در سال 1401 مبلغی بین 300 تا 500 هزار تومان می باشد. که این مبلغ سالیانه اضافه تر خواهد شد. هزینه ثبت تغییرات شرکت در روزنامه ها با هزینه ثبت شرکت کاملاً متفاوت است و هر کدام هزینه های متفاوتی خواهند داشت.

آیا خودمان می توانیم تغییرات شرکت را در سامانه ثبت کنیم؟

بله هر شخصی می تواند تغییرات شرکت را ثبت کند، اما شخصی می تواند این کار را انجام دهد که به کلیه امور ثبت و قوانین آن آشنایی های لازم را داشته باشد. در غیر اینصورت کوچکترین خطایی باعث رد شدن درخواست خواهد شد، چرا که تنظیم صورتجلسه قوانین خاص خود را دارد.شرکت بهین تراز به عنوان یکی از شرکت های مرجع در استان اصفهان آماده ثبت کمپانی های مختلف در اصفهان از جمله ثبت شرکت دانش بنیان در اصفهان ،ثبت شرکت مسئولیت محدود و سایر انواع آن می باشد.