ثبت تغییرات شرکت از ضروری‌ترین کارهایی است که بعد از اعمال بعضی از تغییرات در شرکت باید انجام دهید. ثبت تغییرات شرکت در اصفهان می‌تواند شامل مواردی مانند تغییر آدرس شرکت، ایجاد تغییراتی در حق امضا صاحبان شرکت، تغییر در سرمایه مانند افزایش آن، تغییرات آدرس و بسیاری از موارد دیگر باشد. هرکدام از این تغییرات باید به صورت رسمی ثبت شده و جزئیات آن‌ها نیز به صورت دقیق بیان شود.

اگر شما هم قصد ثبت شرکت در اصفهان را دارید، باید حتماً با ثبت تغییرات آن نیز آشنا شوید؛ زیرا در آینده باید پس از ثبت شرکت خود، ثبت تغییرات را نیز انجام دهید. در ادامه اطلاعات کاملی در این زمینه به دست می‌آورید.

مراحل ثبت تغییرات شرکت

مراحل ثبت تغییرات شرکت فرایندی تقریباً پیچیده ولی به ظاهر ساده دارد. حتی یک اشتباه کوچک در آن می‌تواند منجر به مشکلات زیادی شود. با توجه به این موضوع باید با داشن و آگاهی این کار را انجام داد و یا از افراد با تجربه در این زمینه کمک گرفت. در ادامه درباره مراحل این کار اطلاعات کاملی به دست می‌آورید.

  • در مرحله اول باید درخواست در سامانه ثبت شده و تغییرات آن را در قسمت مربوطه وارد کنید. شما می‌توانید تمام این مراحل را به صورت اینترنتی انجام دهید و نیازیبه مراجعه حضوری شما نیست.
  • در مرحله دوم، بعد از ثبت اطلاعات و تقاضای خود در سامانه، اقدام به دریافت رسید پذیرش و متن صورتجلسه از سایت کنید. سپس این مدارک را در پاکت بگذارید و برای اداره ثبت شرکت مد نظر خود پست کنید.
  • در این مرحله در سامانهssaa.ir بعد از ثبت اطلاعاتی مانند شهر و استان دلخواه و سایر اطلاعات موردنیاز، نوع صورتجلسه و تصمیم تغییرات در شرکت را برگزیده و سایر اطلاعات را نیز وارد کرده و اقدام به ثبت درخواست خود کنید.
  • در این مرحله، با پذیرش به‌وسیله سامانه رسید پذیرش با کد پیگیری به فرد تحویل داده می‌شود. پس از آن باید این رسید با مدارک موردنیاز به‌وسیله پست برای آدرس موجود در رسید ارسال شود.
  • در مرحله نهایی، مدارک ارسال شده در پرونده توسط کارشناسان مربوطه بررسی می‌شود. معمولاً حدود 10 روز زمان می‌برد تا مدارک توسط کارشناسان بررسی شود.
  • درانتها، بعد از تایید این اداره، با واریز بعضی از هزینه‌های جانبی، تغییرات موجود در شرکت به‌طور رسمی و قانونی به ثبت می‌رسند.

مدارک ثبت تغییرات شرکت‌ها

برای ثبت شرکت‌ها چه مدارکی لازم است؟ این سوال از متداول‌ترین سوالاتی است که هنگام ثبت تغییرات شرکت به ذهن افراد خطور می‌کند. در ادامه با مدارک لازم برای ثبت این درخواست آشنا می‌شوید.

  • ارائه مدارک صاحب شرکت که شامل کپی شناسنامه، کپی کارت ملی و سایر مدارک شخصی
  • تهیه کپی برابر اصل و یا کپی از کلیه مدارک شرکت موردنظر
  • ارائه کلیه مدارک مربوط به کلیه اعضای هیئت مدیر و همچنین خود مدیر عامل شرکت
  • تهیه کپی از اساسنامه شرکت
  • آماده کردن و ارائه کلیه صورتحساب‌های واریز همه هزینه‌های شرکت
  • ضمیمه کردن کپی رزونامه آخرین تغییرات شرکت

برای جلوگیری از هرگونه تاخیر در انجام کارها، کلیه مدارک را با دقت کامل کرده و برای سازمان موردنظر ارسال کنید.

هزینه تغییرات شرکت

هزینه ثبت تغییرات شرکت از دیگر عواملی است که قبل از ثبت باید به آن توجه کنید از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار روی هزینه ثبت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگر شما خودتان کارهای مربوط به ثبت را انجام دهید نیازی به پرداخت هزینه ندارید؛ اما اگر این کار را به وکیل بسپارید باید حق‌الوکاله وکیل را پرداخت کنید.
  • از دیگر هزینه‌ها، هزینه ثبت صورتجلسه است. درواقع، با افزایش تعداد صورتجلسه‌ها، هزینه ثبت تغییرات نیز افزایش خواهد یافت.
  • واریز هزینه برای انتشار آگهی در روزنامه رسمی، از دیگر هزینه‌های رایج است.
  • کد فراگیر از جمله موارد دیگری است که باید برای آن هزینه پرداخت کنید.

از دیگر انواع هزینه می‌توان به هزینه خرید پاکت و هزینه‌های بسیار کم برای ثبت و وورد به اطلاعات اشاره کرد.

خلاصه

ثبت تغییرات شرکت از مهمترین کارهایی است که مدیران یک شرکت باید بعد از ایجاد تغییر در مشخصات آن انجام دهند. در این مقاله مراحل ثبت به‌طور کامل توضیح داده شد و همچنین با مدارک موردنیاز برای ثبت تغییرات آشنا شدید. همیشه تغییرات را به‌طور کامل و شفاف در سازمان مربوطه ثبت کنید. برای بسیاری از کارهای ثبت باید هزینه پرداخت کنید. به‌عنوان مثال اگر خودتان کارهای ثبتی را انجام ندهید، باید حتماً انجام آن‌ها را به یک وکیل بسپارید. برای انتشار در روزنامه نیز هزینه‌هایی لازم است. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات لازم در این زمینه را به دست آورید.

سوالات متداول

  1. تا تایید مدارک ثبت تغییرات شرکت توسط کارشناسان چقدر زمان نیاز است؟

معمولاً این کار در 10 روز کاری انجام می‌شود.

  1. برای ثبت تغییرات شرکت چه مدارکی نیاز است؟

مدارک هویتی صاحب شرکت، مدارک خود شرکت و سایر مدارکی که در متن مقاله به آن اشاره شده نیاز است.