ثبت مالکیت معنوی اصفهان

ثبت مالکیت معنوی

مجموعه ی بهین تراز با راه اندازی بهترین سایت ثبت شرکت اصفهان برای انجام خدمات مورد نیاز مشتریان خود بهترین راهکارها را در نظر گرفته است. این مجموعه با انجام به موقع تعهدات خود در وقت و هزینه های امور مربوط به شرکت ها و موسسات صرفه جویی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

همه ی افرادی که فکر و یا کار جدید را خلق می کنند نیاز دارند با اطمینان آن را به نام خود ثبت کنند. ثبت اثر در هر زمینه ای که باشد برای همه ضروری به نظر می رسد به همین دلیل نیاز است برای دریافت مالکیت معنوی اقدامات لازم را انجام دهید. سازمان ها و موسساتی در سطح بین المللی فعالیت می کنند که برای ثبت معنوی اقدامات لازم را انجام می دهند.

مالکیت معنوی چیست؟

مالکیت معنوی برای ثبت آثار مختلفی انجام می شود. در این فرایند مالکیت معنوی با ثبت آثار همراه است و به دو دسته ی کلی مالکیت معنوی صنعتی مربوط به معاهده ی پاریس و مالکیت معنوی و هنری در کنوانسیون برن تقسیم می شود. مالکیت تجاری قسمتی از حقوق تجاری است. این مالکیت شامل حقوقی است که مربوط به مسائل غیر مادی می شود. نام تجاری باعث می شود کالا و خدمات از نمونه های مشابه متمایز شوند. ثبت نام های تجاری دلیل خوبی برای جلوگیری از رقابت و سوء استفاده است.

مالکیت معنوی در ایران و دیگر کشورها از الزامات بازرگانی می باشد و به دلیل ویژگی های مثبتی که دارد مورد توجه قرار گرفته است. این مالکیت به افرادی که دارای کسب و کارهای مختلفی هستند این اجازه را می دهد که از برند خود در مقابل رقبا و افراد سودجو محافظت کنند و اجازه پیگیرد قانونی را به صاحبان حق می دهد. برای انجام خدمات بین المللی در اصفهان شرکت بهین تراز آماده ی خدمت رسانی می باشد.

مالکیت فکری چیست؟

مالکیت فکری همان مالکیت معنوی است که در حوزه ی کسب و کار شناخته شده است. صاحبان فکر و ایده به دلیل نگرانی هایی که از کپی شدن کار خود دارند ترجیح می دهند در صورت ارائه ی یک فکر و ایده ی خاص آن را به ثبت رسانده و از بهره برداری غیر قانونی از آن جلوگیری کنند. در صورتی که شرکت های معتبری که ایده ی فکری خود را به ثبت رسانده باشند تمایل به واگذاری ایده ی خود داشته باشند می توان از راه های قانونی از ایده ها و فکر آن ها استفاده کرد در غیر اینصورت این افراد می توانند از کسانی که بدون اجازه رسمی از ایده ی دیگران سوء استفاده می کنند شکایت کنند و غرامت دریافت کنند. مالکیت فکری باعث می شود برای انتقال دانش فنی، استفاده از نشان تجاری و طرح های صنعتی بتوان با صاحبان فکر به توافق رسید و از آن ها استفاده کرد.

انواع مالکیت فکری

به دلیل استفاده از فکر و ایده ی دیگران توسط افراد سودجو و ضایع شدن حقوق صاحبان فکر کنوانسیون جهانی با ارائه ی تعریفی از مالکیت فکری برای افرادی که به ثبت ایده و فکر خود اقدام کرده اند، حقی را برای حفاظت از آن در نظر گرفته است. برای آشنایی با انواع مالکیت فکری با ادامه ی مطالب همراه باشید.

مالکیت ادبی و هنری از انواع مالکیت فکری است. به این حق مالکیت حق مولف نیز می گویند. این حق را بیشتر مربوط به نویسندگان می دانند و برای نویسندگانی که از قسمتی از اثر آن ها برداشت شده و یا از آن برای ساخت فیلم استفاده شده است حق مالکیت ادبی در نظر می گیرند.

مالکیت صنعتی برای حمایت از مورادی همچون مدل مصرفی، طرح صنعتی، علائم تجاری، نرم افزار های یارانه ای و دیگر موارد مربوط به تجارت گرفته شده است. استفاده از حق مالکیت تجاری برای بسیاری از افراد که در زمینه های مختلف تجاری فعالیت می کنند اهمیت دارد.

گواهی ثبت اختراع به افرادی داده می شود که در یک زمینه ی خاص ایده یا فکر جدیدی را به ثبت رسانده باشند. برای کشف ماده و یا اختراع محصول جدید می توان با دریافت گواهی از محفوظ ماندن آن اطمینان حاصل کرد.

علامت تجاری برای شناسایی محصول یا خدمات در نظر گرفته می شود و برای متمایز کردن یک کالا از دیگر انواع آن بسیار اهمیت دارد. شناسایی شرکت ها و یا کسب و کار افراد با استفاده از نشان تجاری کارها را آسان تر می کند و می توان برای قدم های بعدی مانند بازاریابی اقدام کرد.

نشان مبدا جغرافیایی اشاره به مکان جغرافیایی خاصی دارد. با استفاده از این نشان مصرف کنندگان می دانند محصولی را که مورد نظر آن ها است در یک مبدا مشخص و با ویژگی های مورد نظر آن ها تهیه شده است. به دلیل تولیدات کالاهای ایرانی در کشورهای دیگر نشان جغرافیایی می تواند برای ارائه ی کالاهای مختلف موثر باشد.

قانون مالکیت معنوی در ایران

برای ثبت مالکیت معنوی سامانه ای زیر نظر ثبت اسناد و املاک کشور راه اندازی شده است که از طریق آن می توان به ثبت فکر و ایده و یا موارد دیگر مانند نام تجاری پرداخت. سایت مرکز مالکیت معنوی با نام iripo.ssaa.ir  خدمات آنلاین را در اختیار مراجعان قرار داده است. قانون مالکیت معنوی در ایران با توجه به نیاز افراد برای حفظ برند و ایده های خود از صاحبان فکر و کسانی که به ثبت اختراع و ایده های خود پرداخته باشند حمایت می کند. اظهارنامه ی مربوط به ثبت اختراع در این سایت با ثبت مشخصات فردی ارائه می شود و می توان از آن به عنوان مدرک استفاده کرد.

مدارک ثبت نام اشخاص حقیقی و حقوقی برای مالکیت معنوی

برای ثبت مالکیت فکری باید به سایت معتبری که زیر نظر سازمان اسناد راه اندازی شده است مراجعه کرد. در این سایت مراحل مختلفی برای ثبت برند در نظر گرفته شده است و مدارکی را که باید در این سایت مرحله به مرحله بارگذاری شود را مشخص می کند. این مدارک شامل، مدارک هویتی افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی، مدارک مربوط به فعالیت های تجاری افراد حقوقی و حقیقی و همچنین توضیحاتی در مورد فکر و ایده ای، علائم تجاری و دیگر مواردی است که افراد برای ثبت آن اقدام کرده اند.