ثبت برند و ثبت شرکت دو مفهوم متفاوت در حوزه حقوقی و تجاری هستند. هر دو مربوط به حمایت از حقوق مالکیت و شناخته شدن یک واحد تجاری هستند، اما در جوانب مختلف از یک شرکت تفاوت دارند. در این مقاله، به تفاوت‌های اساسی بین ثبت برند و ثبت شرکت از جنبه‌های مختلف حقوقی و قانونی خواهیم پرداخت.

بررسی مفهوم هر دو

ثبت برند

ثبت برند به معنای ثبت نام و علامت تجاری است که استفاده از آن به یک شرکت یا سازمان مربوط می‌شود. ثبت برند به صاحب برند حقوق حصری را برای استفاده از آن در کسب و کارهای خود می‌دهد. این شامل ثبت نام تجاری، لوگو، نام تجاری، عبارت تبلیغاتی و سایر مؤلفه‌های بصری و شنیداری است که به شرکت یا محصولات و خدمات آن مرتبط می‌شوند. هدف اصلی ثبت برند، حفاظت از شناخت برند، جلوگیری از سوء استفاده و تقلید غیرمجاز از برند و ایجاد تمایز و تفاوت در بازار است.

ثبت شرکت

ثبت شرکت به معنای ثبت قانونی یک واحد تجاری است که به آن حقوق و وجوه حقوقی اعطا می‌شود. این شامل انواع ساختارهای حقوقی مانند شرکت‌های سهامی، شرکت‌های مسئولیت محدود، شرکت‌های تضامنی و غیره است. ثبت شرکت باعث شناخته شدن شرکت به عنوان یک واحد حقوقی مجزا و اعطای حقوق و تعهدات حقوقی مربوط به آن می‌شود. هدف اصلی ثبت شرکت، تعیین نوع و شکل حقوقی شرکت، ایجاد شخصیت حقوقی مجزا، تأمین شفافیت و قانونی بودن فعالیت‌های شرکت و حفاظت از عملکرد صحیح و مسئولانه آن است.

شرکت بهین تراز یکی از شرکت های پیشرو در زمینه ثبت انواع برند و ثبت  شرکت در انواع مختلف می باشد که شما عزیزان با کمترین هزینه می توانید و به صورت آنلانی می توانید برند یا شرکت خود را ثبت کنید فقط کافی است با شماره ۰۹۱۳۸۸۸۴۸۸۰ تماس حاصل کرده و از راهنمایی همکاران ما بهره مند شوید.

بررسی تفاوت های ثبت برند و ثبت شرکت

از جمله تفاوت‌های اساسی بین ثبت برند و ثبت شرکت می‌توان به جنبه های حقوقی ،اهداف،فرایند ثبت ین دو اشاره کرد. ثبت برند بیشتر در رابطه با حمایت از صاحب برند و ایده  و ثبت شرکت در جوانب قانونی و تجاری آنها وجود دارد. در زیر به تفصیل به این تفاوت‌ها پرداخته می‌شود:

تفاوت از نظر حقوقی

برند: با ثبت برند، صاحب برند حقوق حصری را برای استفاده از برند در زمینه کسب و کارهای خود دریافت می‌کند. این حقوق شامل استفاده انحصاری از نام تجاری، لوگو، نشان تجاری و سایر عناصر بصری و شنیداری مرتبط با برند است. محدوده حمایت حقوقی برای ایجاد تمایز و جلوگیری از سوء استفاده و تقلید غیرمجاز از برند است و اگر شرکت یا فردی با استفاده از برند شما منفعت مالی یا غیر مالی برد شما می توانید از منظر حقوقی پروند را پیگیری کرده و از این کار جلوگیری کنید.
شرکت: ثبت شرکت به شرکت حقوقی و شخصیت حقوقی جداگانه از صاحبان آن اعطا می‌کند. این حقوق شامل تعیین نوع و شکل حقوقی شرکت، ایجاد شخصیت حقوقی مستقل و تأمین شفافیت و قانونی بودن فعالیت‌های شرکت است و در کنار این موارد باعث مزایای بسیاری برای آن شرکت و تسریع بیشتر در فرایند آن کسب کار می شود که از مهم ترین آن ها می توان به اعتماد مشتریان به برند شما اشاره کرد.

تفاوت از نظر اهداف

برند: هدف اصلی ثبت برند، حفاظت از شناخت برند، جلوگیری از سوء استفاده و تقلید غیرمجاز از برند و ایجاد تفاوت و تمایز در بازار است. ثبت برند به شرکت کمک می‌کند تا هویت و شناخت برند خود را تقویت کند و اعتماد مشتریان را جلب کند.
شرکت: هدف اصلی ثبت شرکت، ایجاد یک واحد تجاری حقوقی مجزا و تعیین حقوق و تعهدات حقوقی مربوط به آن است. ثبت شرکت به شرکت امکان انجام عملیات تجاری، اخذ اعتبار و استفاده از حقوق و تسهیلات مالی را می‌دهد.

به طور کلی ثبت بنرد و ثبت شرکت مانند دو بال یک هواپیما هستند  که یم مجموعه را  در رسیدن به هدف اصلی یعنی فروش بیشتر و سود اقتصادی کمک میکنند.شرکت بهین تراز یکی از مطرح ترین شرکت های ثبتی در اصفهان هستند که خدمات ثبت شرکت در اصفهان و ثبت برند را انجام می دهیم و با امکان ثبت انلاین با کمترین قیمت به یکی از جذاب ترین شرکت های ثبتی در استان اصفهان و کل ایران تبدیل شده ایم.

تفاوت از نظر ثبت

برند:ثبت برند در اداره مروبوط به خود ینی اداه مالکیت معنوی استفاده می شود و با تهیه اظهارنامه ابتدا باید هزینه آن را پرداخت نمائید و بعد از مدت حدودا 40 روزه باید هزینه روزنامه ثبتی  اول خود را پرداخت نمائید و پس از مدت زمانی باید هزینه روزنامه ثبتی وم را پرداخت کرده تا پس از طی این مراحل برند به نام شما ثبت شود.

شرکت:ثبت شرکت در بازه زمانی کمتری اتفاق می افتد و با ارسال مدارک در اداره ثبت شرکت ها پیگیری می شود و با اتخاب نوع شرکت و ارسال مدارک و کارهای اداری مربوطه ثبت اتفاق می افتد.

شرکت بهین تراز با داشتن تیمی از وکلا و متخصصین با تجربه آماده خدمت گذاری به شما برای انواع خدمات ثبت مانند ثبت برند در اصفهان و … می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها