اصلاح مالیات بر درآمد شرکت ها

پیشنهادی برای اصلاح مالیات بر درآمد شرکت ها

سیستم فعلی مالیات بر شرکت ها قدیمی است زیرا نتوانسته است خود را با چهار تحول عمده سازگار کند:

(1) جهانی شدن فزاینده فعالیت های اقتصادی

(2) کاهش نرخ مالیات شرکت ها در سایر اقتصادهای بزرگ و تغییر آنها به سیستم های مالیاتی سرزمینی

(3) افزایش سهم. دارایی های تجاری به شکل دارایی های نامشهود، و

(4) افزایش سهم فعالیت های اقتصادی در کشورها که مشمول مالیات بر درآمد شرکت نمی شود.

به طور خاص، سیستم مالیات بر درآمد شرکت های چند ملیتی مبتنی بر دو مفهوم است:

  1. منبع درآمد و
  2. محل سکونت شرکت

که به خوبی تعریف نشده اند و به راحتی می توان بدون تغییر فعالیت اقتصادی واقعی آنها را دستکاری کرد. نتیجه سیستمی است که سرمایه‌گذاری در کشورها را منع می‌کند و شرکت‌ های داخلی را در وضعیت نامناسب رقابتی قرار می‌دهد، در حالی که امکان فرسایش پایه مالیاتی شرکت‌ها را نیز فراهم می‌کند. مفسران وارونگی شرکت‌ها را که در آن شرکت‌ها برای کاهش بدهی مالیاتی اقامتگاه خود را در ایران ترک می‌کنند، و تغییر سود گزارش‌شده شرکت‌ های چند ملیتی به حوزه‌ های قضایی با مالیات پایین را به عنوان دو نشانه اصلی شکست‌ های سیستم مالیاتی شرکت‌مان ذکر می‌کنند. برای جایگزینی مالیات بر درآمد شرکتی با مالیاتی با نرخ مالیات بر درآمد عادی بر درآمد انباشته یا ارزش بازار سهامداران شرکت.

افراد دارای سهام در شرکت های سهامی عام، سالانه مالیات بر سود سهام خود به اضافه خالص سود سرمایه انباشته شده (سود کمتر از زیان) را می پردازند. کلیه مشاغلی که به صورت عمومی معامله نمی شوند به عنوان نهادهای جریانی مشمول مالیات می شوند که درآمد کسب و کار به سهامداران یا شرکا نسبت داده می شود. عایدی سرمایه از سهام این مشاغل همچنان بر مبنای تحقق و با نرخ های ترجیحی قانونی فعلی مشمول مالیات می شود. پیشنهاد ما در سال 2014 دارای مزایای اقتصادی مهمی بود. این امر تا حد زیادی می تواند تحریف های طولانی مدت مالیات بر درآمد شرکت ها را از بین ببرد، مانند جریمه های مالیاتی، تامین مالی و پرداخت سود سهام، و جریمه مالیاتی را بر شرکت هایی که شرکت های قابل طبقه بندی سازماندهی شده اند کاهش می دهد. این امر انگیزه‌ های انتقال درآمد و سرمایه‌گذاری گزارش‌شده را به خارج از کشور و مشوق‌ های شرکت‌ها برای ایجاد اقامت در خارج از کشور را حذف می‌کرد.

به طور کلی نرخ مالیات بر شرکت‌ها می‌تواند تأثیری بر رقابت‌پذیری کشور در بازار جهانی داشته باشد. اگر نرخ مالیات در کشور مقصد کمتر از کشور خاصی باشد، شرکت‌ها در آن کشور می‌توانند با هزینه‌های کمتر به تولید خود ادامه دهند و رقابت قوی‌تری را تجربه کنند. در نتیجه، این می‌تواند به رشد صنعتی و صادرات کشور کمک کند؛باید با توجه به نوع حوزه کاری هر شرکت و تاثیر آن در اقتصاد یک کشور معافیت های مالیاتی خوبی در نظر گرفته شود تا بستر بسیار مناسبی برای صادرات و درامدزایی در کشور ایجاد شود.

شرکت بهین تراز با داشتن کادر مجرب به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های ثبت انواع شرکت در اصفهان آماده است تا در زمان بسیار مناسب و هزینه کم شرکت ها در حوزه های مختلف را ثبت کند؛همچنین بری مشاوره در خصوص ثبت شرکت و ثبت برند در اصفهان کارشناسان ما به صورت روزانه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

اصلاح مالیات بر درآمد شرکت ها

در عین حال، این پیشنهاد به طور کامل بر درآمد مردم از مالکیت سهام شرکت‌ها با نرخ‌ های درآمد معمولی مالیات می‌گرفت، بدون اینکه مشکل قفلی (انگیزه مالیاتی برای به تعویق انداختن فروش دارایی‌ها همراه با سود) را که تحت مالیات بر درآمد عادی ناشی می‌شود، ایجاد کند. با این حال، مفسران و بازبینان تعدادی از نگرانی ها را در مورد پیشنهاد سال 2014 ما مطرح کردند. یکی از چالش‌ های اصلی، از دست دادن درآمد خالص قابل توجه پیشنهاد بود. مالیات شرکتی با نرخ پایین ادامه جمع‌ آوری برخی از درآمدها از سرمایه‌گذاران خارجی را امکان‌پذیر می‌سازد، وصول درآمد از موسسات معاف از مالیات و برنامه‌های بازنشستگی را که سهام شرکت‌ها را نگهداری می‌کنند، آسان‌تر می‌کند، کمک قابل توجهی به بی‌طرفی درآمد می‌کند و حفظ مالیات بر درآمد شرکت‌ های دولتی را تسهیل می‌کند. توسط کشور هایی که ممکن است بخواهند آنها را حفظ کنند.

با این حال، نرخ 15 درصد برای کاهش قابل ملاحظه بسیاری از مشکلاتی که مالیات بر درآمد شرکت ها در اقتصاد جهانی ایجاد می کند، کافی است. ما یک اعتبار مالیاتی جدید برای سهامداران پیشنهاد می کنیم تا مالیات مضاعف ناشی از ترکیب نرخ مالیات بر درآمد شرکتی پایین و مالیات بر درآمد عادی از درآمد انباشته سهامداران را کاهش دهیم. درآمد مشمول مالیات تحت مالیات مارک به بازار. تدارک هموار سازی احتمال اینکه سهامداران مجبور به انحلال دارایی ها باشند را کاهش می دهد، زیرا در سال هایی که ارزش دارایی ها به شدت افزایش می یابد، آنها وجوه کافی برای پرداخت مالیات ندارند. مقررات هموارسازی همچنین نوسانات درآمدی را برای دولت‌ها که با این پیشنهاد مطابقت دارند کاهش می‌دهد و باید الزامات بودجه متعادل را برآورده کنند.

سوم، ما یک مالیات جدید 15 درصدی بر سود پرداختی به مؤسسات معاف از مالیات و برنامه‌ های بازنشستگی پیشنهاد می‌کنیم تا سود خالص مالیاتی دریافتی این مالیات دهندگان را محدود کند. از یک نرخ مالیات شرکتی پایین تر. چهارم، ما قوانین انتقال را هم برای جابجایی شرکت ها بین وضعیت تجاری نزدیک و عمومی و هم برای تغییر به سیستم مالیاتی جدید توسعه می دهیم. همچنین با جزئیات بیشتر اثرات پیشنهادی خود را در بلندمدت تجزیه و تحلیل می کنیم.

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص پیشنهاداتی برای اصلاح مالیات بر درآمد شرکت ها و در کل خدمات مالیاتی در اصفهان به پیج شرکت بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها