مروری بر تحقیقات مالیاتی

مروری بر تحقیقات مالیاتی

بیشتر محققین بر تحقیق در مورد ایده های مالیاتی و دیدگاه های نظری تمرکز داشتند. در این راستا، پتی بی ثباتی اقتصادی انگلستان، سردرگمی نظام مالیاتی و مالیات های سنگین را که برای توسعه سالم و مؤثر اقتصاد مساعد نبود، تحلیل کرد و اصل مالیات «انصاف، سادگی» را پیشنهاد کرد. و اقتصاد با توجه به وضعیت اقتصادی. تورگوت بر شکل‌گیری ثروت اجتماعی و توزیع درآمد و همچنین مزایا و معایب مالیات‌ های مستقیم و غیرمستقیم را مورد بحث قرار داد. او لغو معافیت های مالیاتی برای اشراف و دیگران را به منظور دستیابی به مالیات برابر مطرح کرد.

برای خلاصه کردن تعداد زیادی از نتایج تحقیقات محققان قبلی، اسمیت چهار اصل مالیاتی اصلی «برابری، اطمینان، راحتی و کمترین هزینه» را مطرح کرد. کمترین هزینه به این معنی است که اداره مالیات ایالتی باید هزینه مالیات را به حداقل برساند، که همچنین اساس اصل کارایی را که بعدها توسط محققان مالیاتی غربی پیشنهاد شد، ایجاد کرد. با فشار مالی عظیم برای کشورهای غربی در قرن بیستم، چگونگی مدیریت حجم زیادی از اقتصاد زیرزمینی و کاهش کسری مالی به طور موثر ضروری است، بنابراین تحقیقات گسترده‌ای با تمرکز بر جمع‌آوری مالیات و کارایی اداره به تدریج بهبود یافته است. تحقیقات مربوطه نه تنها به نظام مالیاتی و دیدگاه نظری محدود نمی شود، بلکه از منظر عملی افزایش همکاری مراجع مختلف مالیاتی، تقویت تبلیغات برای افزایش انطباق مودیان مالیاتی و غیره است.

پیشنهادات کاربردی بیشتری برای بهبود کارایی مالیات ارائه شده است. جمع آوری و اداره. ماسگریو اصول مالیاتی کلاسیک را خلاصه کرد و شش اصل معروف را پیشنهاد کرد و همچنین هزینه های اداره و جمع آوری مالیات را تا حد امکان کاهش داد و بار مالیاتی را بر دوش ادارات دولتی کاهش داد. علاوه بر این، او مجموعه ای از مشوق ها را برای تشویق مالیات دهندگان به پرداخت داوطلبانه مالیات به منظور از بین بردن تأثیر منفی بر اقتصاد ارائه کرد. بر اساس تئوری فرار مالیاتی، ضمی و النویهی یک مدل فرار مالیاتی ثابت ایجاد کردند تا به این نتیجه برسند که آیا مالیات دهنده فرار مالیاتی را انتخاب می کند عمدتاً تحت تأثیر پویایی هزینه تبعیت مالیاتی و مزایای بالقوه است. از فرار مالیاتی تحت تأثیر مدل کلاسیک فرار مالیاتی، تحقیق در مورد اداره مالیات به حوزه انطباق مالیاتی گسترش یافته است، به عنوان مثال، نقش عوامل اجتماعی مانند اخلاق، اخلاق، و اعتبار بر انطباق مالیات عمومی. به عنوان مثال، الم و همکاران این پدیده را تجزیه و تحلیل کرد که منافع مورد انتظار از فرار مالیاتی توسط مالیات دهندگان همچنان بالا بود، اما نرخ واقعی فرار مالیاتی پایین بود که با نظریه انتظار قابل توضیح نیست.

آنها پیشنهاد کردند که احتمال مورد انتظار افراد برای مجازات فرار مالیاتی بسیار بیشتر از احتمال وقوع واقعی آن توسط نظریه چشم انداز است. علاوه بر این، برگمن نرخ رشد درآمد دولت بین شیلی و آرژانتین را پس از اجرای اصلاحات سیستم مالیاتی مقایسه کرد و خاطرنشان کرد که ثبات سیاست مالیاتی تأثیر زیادی بر مالیات دهندگان دارد و می تواند به طور مؤثری تبعیت مالیات دهندگان را بهبود بخشد. علاوه بر این، برخی از مطالعات بر کارایی جمع‌آوری و اداره مالیات از منظری متفاوت متمرکز شده‌اند. با شتاب جهانی شدن، بسیاری از کشور ها تحت تأثیر عوامل کلان اقتصادی و یک سری عوامل دیگر قرار گرفته اند و سیاستمداران باید سیاست های مالیاتی کشور های مختلف را به صورت افقی مقایسه کنند تا سیاست های اخذ مالیات خود را به طور مداوم تعدیل کنند. آنها دریافتند که کارایی زمان 2012-2015 به طور قابل توجهی بالاتر از دوره 2008-2011 است. با در نظر گرفتن مالیات بر محیط زیست برای کاهش آلودگی و بهبود بهره وری انرژی، تجزیه و تحلیل پوششی داده ها، او و همکاران. تأثیر کارایی انرژی بر آلودگی محیطی را با انجام تجزیه و تحلیل تجربی برای 32 کشور OECD با داده های تابلویی تجزیه و تحلیل کردند. آنها دریافتند که مالیات بر انرژی می‌تواند کارایی انرژی را بدون در نظر گرفتن خروجی‌های نامطلوب بهبود بخشد و تغییرات در قیمت انرژی، فناوری‌های زیست محیطی و ترکیب انرژی تأثیر مهمی بر کارایی انرژی دارند و اقدامات بهبود مربوطه را پیشنهاد می‌کنند. علاوه بر این، مدل DEA به طور گسترده در تجزیه و تحلیل کارایی و غیره استفاده می شود.

مروری بر تحقیقات مالیاتی

مروری بر تحقیقات مالیاتی

به عنوان مثال، داهوی و همکاران DEA و MADM را برای ارزیابی ریسک اعتباری مصرف کننده با در نظر گرفتن تأثیر غیرقابل انکار زمان و تغییرات معیارهای ارزیابی اعتبار ترکیب کرد. آنها روش جدیدی را برای تعیین رتبه نهایی نهایی پیشنهاد کردند که توانسته است استحکام را حفظ کند. با توجه به شاخص های حسابداری و مالی 124 کشور OECD، Wanke و همکاران. [13] DEA و SFA را برای حل مشکل اساسی ترکیب کرد. روابط به طوری که نمرات کارایی را بتوان به درستی محاسبه کرد. علاوه بر این، برخی از مطالعات بر کارایی انجام تحقیقات توسط مدل دو مرحله‌ای DEA تمرکز دارند. به عنوان مثال، چن و همکارانکارایی عملیاتی دانشگاه ها را با توجه به منابع ورودی مشترک مورد مطالعه قرار داد. سپس دریافتند که یک سوم از 52 دانشگاه منتخب با در نظر گرفتن فرآیند آموزشی و پژوهشی کارآمد بوده و پیشنهاد کردند که دولت مکانیسم تخصیص مالی را برای بهبود کارایی تعدیل کند. با توجه به مشکلات ناپایدار زباله های زمین، Jingxin و همکاران کارایی مرحله ساخت و تولید کاربری زمین ساخت و ساز شهری را تحلیل کرد. آنها مطرح کردند که دولت باید هماهنگی بین شهرها را تقویت کند. با توجه به مصرف و دبی آب، وانگ و همکاران کارایی مرحله کلی، آب مصرفی و تجزیه شده را بر اساس مدل دو مرحله ای DEA با راندمان متقاطع بازی مورد مطالعه قرار داد. آنها دریافتند که میزان استفاده از منابع آب در منطقه شرقی بالاتر و راندمان تصفیه فاضلاب در منطقه غربی بالاتر است. در همین حال، آنها پیشنهادات مربوطه را برای توسعه پایدار چین ارائه کردند.

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص مالیات بر دارایی و در کل خدمات مالیاتی در اصفهان به پیج شرکت بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها