آیا می توان به صورت غیر حضوری شرکت ثبت کرد

آیا می توان به صورت غیر حضوری شرکت ثبت کرد ؟

به دلیل استفاده همگانی از خدمات اینترنتی در سال های اخیر امکان انجام بسیاری از کارهایی که در گذشته فقط به صورت حضوری انجام می شده با روش غیر حضوری به وجود آمده است. انجام کارهایی مانند ثبت شرکت با استفاده از روش های اینترنتی علاوه بر سرعت در انجام کارها باعث بالا بردن دقت و عدم نیاز به رفت و آمدهای غیر ضروری در سطح شهرها می شود.

شرکت حسابداری بهین تراز با انجام خدماتی مانند انجام مراحل ثبت شرکت در اصفهان برای رفع دغدغه های مراجعان خود با استفاده از تجربه و مهارت کادر مجرب برای پیشبرد اقتصادی، همه ی تلاش خود را به کار بسته است. این مجموعه با ارائه ی به موقع و اصولی گزارش های مالی و با رعایت اصول اساسی مانند تعهد اخلاقی و صداقت، سعی در ارتقاء سطح کیفی خدمات خود و جلب رضایت صاحبان مشاغل و شرکت ها را دارد.

ثبت شرکت به صورت غیر حضوری

برای استفاده از خدماتی که در جهت ثبت شرکت ها ارائه می شود استفاده از روش های غیر حضوری باعث شده است هزینه های مربوط به رفت و آمد به اداره ی ثبت برای انجام این کار به حداقل برسد. پیش از اینترنتی شدن ثبت شرکت ها افرادی که متقاضی ثبت شرکت بودند برای پیشنهاد اسامی باید به صورت حضوری به اداره ی ثبت مراجعه کرده و تقاضای خود را مطرح می کردند. در مراحل بعد مدارکی را که باید برای ثبت شرکت به همراه داشت مانند اساس نامه، صورت جلسه و غیره به صورت دستی به اداره ی مورد نظر تحویل داده می شد. بعد از مدتی و با رفت و آمدهای لازم در صورتی که مشکلی وجود نداشت شرکت به ثبت رسیده و فعالیت خود را آغاز می کرد. با اینترنتی شدن روند ثبت شرکت ها متقاضیان می توانند به صورت اینترنتی تقاضای خود را در سامانه ثبت شرکت ها و موسسات تجاری از طریق سامانه ی http://irsherkat.ssaa.ir  به صورت غیر حضوری به ثبت برسانند.

ثبت شرکت به صورت غیر حضوری

مراحل ثبت شرکت به صورت غیر حضوری

برای ثبت شرکت به صورت اینترنتی سامانه به صورت طبقه بندی شده همه ی اطلاعاتی را که متقضیان باید وارد کنند بارگذاری کرده است. افراد می توانند با ورود به سامانه ی مورد نظر برای ثبت شرکت در اصفهان اقدامات لازم را در کمترین زمان به انجام برسانند. برای آشنایی با مراحل ثبت اینترنتی شرکت با ما همراه باشید.

در اولین مرحله متقاضی باید اطلاعات مربوط به خود مانند نام و نام خانوادگی، تابعیت، واحد ثبتی، سمت و شماره تلفن همراه خود را به صورت دقیق وارد کند. در مرحله ی بعدی باید 5 نامی را که برای شرکت در نظر گرفته شده است به سامانه داده شود. بهتر است اسامی را که علاقه ی بیشتری به آن دارید در الویت قرار دهید زیرا با انتخاب آن ها اسامی بعدی حذف خواهد شد. با ثبت این اسامی کد رهگیری به متقاضی داده می شود.

برای مراحل بعد لازم است موضوع فعالیت شرکت به ثبت برسد. عناوینی مانند ثبت شرکت سهامی خاص در اصفهان با توجه به فاکتورهای مختلفی که در قوانین مربوط به ثبت شرکت ها درج شده است انتخاب می شود.  ثبت شرکت با توجه به نوع فعالیتی که قرار است در آینده انجام شود و انواع اسامی که برای هر کدام از فعالیت ها با توجه به تعداد اعضای هیئت مدیره در نظر گرفته می شود در اداره ی ثبت انجام خواهد شد.

برای پر کردن قسمت مربوط به آدرس شرکت بهتر است با دقت عمل کنید زیرا ممکن است بازرس هایی برای مشاهده ی محل مربوط به شرکت به آدرس ثبت شده مراجعه کنند. بهتر است پیش از انجام کارها برای دفتر شرکت مکان مناسبی را در نظر بگیرید.

قسمتی مربوط به سرمایه ی شخص حقوقی وجود دارد که باید در این قسمت سرمایه ی اولیه ای را که برای راه اندازی شرکت در نظر گرفته شده است به ثبت رساند. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اصفهان حداقل 1 میلیون تومان سرمایه مورد نیاز است.

قسمتی برای ثبت اسامی هیئت مدیره در سایت وجود دارد. در این قسمت باید مشخصات کامل افراد با توجه به اهمیت مسئولیت هایی که به آن ها واگذار می شود در قسمت مورد نظر وارد شود. در صورتی که تعداد زیاد باشند باید اسامی برخی از افراد را به صورت حضوری ارائه داد.

بعد از وارد کردن سهام شرکت و شعبه های آن بهتر است برای بارگذاری اساسنامه که اهمیت زیادی دارد با دقت عمل کنید. آپلود اسکن اساسنامه بر روی سایت و ثبت تقاضا با پیامکی که مبنی بر ثبت مدارک ارسال می شود نشان از پایان مراحل مورد نظر دارد.

آیا می توان به صورت غیر حضوری شرکت ثبت کرد

مراحل پایانی ثبت شرکت به صورت غیر حضوری

با استفاده از کد پیگیری که با انجام مراحل ثبت شرکت به متقاضی داده می شود می توان برای مشاهده ی مشکلات احتمالی مانند ثبت ناقص مدارک و یا عدم تایید آن ها اقدام کرد. در صورتی که نام هایی وارد شده برای شرکت مورد پذیرش واقع نشود به صورت اینترنتی اعلام می شود. لازم است متقاضیان با انجام مراحل به صورت اینترنتی نسبت به ارسال اصل مدارک از طریق پست اقدام کنند. در صورت اعلام نقص مدارک متقاضیان در مهلت 30 روزه فرصت دارند برای رفع آن اقدام کنند. متقاضی برای احراز هویت باید به اداره ی ثبت مراجعه کرده و مراحل مربوط به دفتر الکترونیکی را با دقت انجام دهد. مراحل بعدی مبنی بر تنظیم اوراقی مانند تقاضانامه، اساسنامه، شرکتنامه و متن صورت جلسه به صورت تخصصی انجام می شود.

نتیجه گیری

انجام مراحل ثبت شرکت در گذشته به صورت حضوری به انجام می رسید ولی با افزایش تقاضا برای ثبت شرکت و دسترسی به اینترنت انجام برخی از این مراحل از طریق سایت اعلام شده اداره ثبت قابل اقدام و پیگیری است. در صورتی که مدارک اولیه مورد تایید این مرکز قرار بگیرد و برای انجام برخی از کارهای مربوط به ثبت شرکت مراجعه ی حضوری ضرورت پیدا می کند. برای سهولت در انجام کارها شرکت بهین تراز تا دریافت مجوز رسمی برای ثبت شرکت مورد نظر در کنار شما خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها