کارت بازرگانی بین المللی

شرکت بهین تراز با دانش و تجربه کافی به افراد و شرکت ها در زمینه سهولت در دریافت کارت بازرگانی بین المللی و امور مربوط به صادرات و واردات بین المللی خدمات ارائه می دهد.

داشتن کارت بازرگانی بین المللی برای چه فعالیت هایی ضروری است؟

به مجوزی که دولت به افراد حقیقی و حقوقی برای وارد و صادر کردن کالا، ترخیص محصولات از گمرک، ثبت سفارش، واردات از مناطق آزاد بندری و غیر بندری و صادرات کالاهای مجاز می دهد، اصطلاحاً کارت بازرگانی می گویند. به جز تاجرانی که دارای کارت بازرگانی هستند و می توانند فعالیت های مربوط به صادرات و واردات را به سهولت انجام دهند این امکان برای دیگر افراد وجود ندارد. برای دریافت این کارت در قدم اول باید با مراجعه به وزارت بازرگانی درخواستی ارائه شود. برای این افراد داشتن یک دفتر تجاری مجوزدار ضرورری است. این افراد باید به عضویت اتاق بازرگانی درآمده باشند تا به طور رسمی به تجارت بپردازند. در یک شرکت تجاری تنها فردی که مجاز به داشتن کارت بازرگانی است فقط مدیر مسئول آن شرکت می باشد. با داشتن این کارت امکان فعالیت های بین المللی تجاری در زمینه ی واردات و صادرات و مبادلات در سطح بین المللی و فعالیت های تجاری مربوط به گمرک وجود دارد.

international

شرایط دریافت کارت بازرگانی چگونه است؟

حداقل شرایط سنی بازرگانی که قصد دارد کارت بازرگانی بین المللی دریافت کند، 21 سال است. شرایطی مانند فعالیت بازرگانی به مدت سه سال با ارائه شاهدین معتبر، مدرک دانشگاهی مرتبط با بازرگانی و یا ارائه مجوز تولید از وازارتخانه های مربوط به تولید کالا نیز ضروری است. مالکیت یک دفتر بازرگانی معتبر و داشتن شرایط عمومی مانند کارت پایان خدمت برای آقایان، ارائه گواهینامه عدم سوء پیشینه و محکومیت کیفری، ورشکستگی و تقلب و حساب جاری معتبر از دیگر شرایط مربوط به دریافت کار بازرگانی است. برای افراد غیر ایرانی که قصد دریافت این کارت را داشته باشند شرایط فوق به جزء داشتن کارت پایان خدمت، کارت اقامت معتبر و وجود شرایط متقابل برای بازرگانی در آن کشور جزء شروط قابل اجرا است.