مفاهیم محوری در امور مالی

چرا اجتناب، طفره رفتن و مدیریت مفاهیم محوری و نه حاشیه ای در امور مالی عمومی هستند ؟

اجتناب و فرار مالیاتی در همه کشورها فراگیر است و ساختار های مالیاتی بدون شک با این واقعیت منحرف شده اند. مدل‌ های استاندارد مالیات و نتیجه‌گیری‌ های آن‌ها باید این واقعیت‌ها را منعکس کنند. این مقاله ابتدا مدل‌ های نظری را ارائه می‌کند که اجتناب و فرار را در مشکل تصمیم‌گیری کلی که افراد با آن مواجه هستند ادغام می‌کنند. مدل‌ های اولیه این حوزه بر فرار مالیاتی متمرکز شده‌اند که به عنوان یک قمار علیه قابلیت اجرایی دولت مدل‌سازی شده‌اند. اخیراً، ادبیات مدل‌ های کلی‌تری از فناوری اجتناب را مورد بررسی قرار داده است، همراه با خطر اضافی ناشی از فرار مالیاتی که یکی از موارد خاص است. این فناوری یا یکی از جنبه های هزینه تغییر رفتار برای کاهش مالیات.

اگر هزینه طفره رفتن و اجتناب به جنبه های دیگر رفتار بستگی داشته باشد، انتخاب سبد مصرف و اجتناب به هم گره می خورد. این مقاله سپس رفتار پیش‌بینی‌شده توسط مدل را به آنچه که به‌طور تجربی در مورد میزان فرار و اجتناب شناخته شده است، و نحوه واکنش آن به سیاست‌ های اجرای مالیات مرتبط است. سپس مقاله به تحلیل هنجاری می‌پردازد و چگونگی تأثیر اجتناب و فرار بر تحلیل عمودی و افقی را مورد بحث قرار می‌دهد. حقوق صاحبان سهام و همچنین هزینه های کارایی؛ یک طبقه بندی از هزینه های بهره وری ارائه شده است. اذعان به تنوع پاسخ های رفتاری به مالیات، پاسخ به موضوعات سنتی تحقیق، مانند بروز، پیشرفت بهینه، و ترکیب بهینه بین مالیات بر درآمد و مصرف را تغییر می دهد.

همچنین مجموعه‌ای کاملاً جدید از سؤالات خط‌ مشی را مطرح می‌کند، مانند سطح مناسب منابع برای تخصیص به مدیریت و اجرا، و نحوه استفاده از آن منابع. از آنجایی که ابزار های خط مشی مختلفی وجود دارد که می تواند بر میزان و ماهیت پاسخ اجتناب و گریز تأثیر بگذارد، کشش پاسخ رفتاری خود یک ابزار سیاستی است که باید به طور بهینه انتخاب شود. سیستم های مالیاتی بهینه که در آن نرخ ها و مبانی مالیاتی همزمان با رژیم های اجرایی و اجرایی انتخاب می شوند. ما استدلال می‌کنیم که مفهوم هزینه حاشیه‌ای وجوه روشی مفید برای خلاصه کردن مسائل هنجاری است که به وجود می‌آیند، و این مفهوم را گسترش می‌دهد تا شامل هزینه‌ های اداری، اجتناب و فرار شود. اکثر تحلیل‌ های اقتصادی مالیات بر این فرض استوار است که بدهی مالیاتی را می‌توان بدون هزینه مشخص کرد و وصول کرد.

به عنوان توصیفی از واقعیت، این به وضوح نادرست است. به عنوان مثال، در ایالات متحده، خدمات درآمد داخلی (از این پس IRS) تخمین می زند که حدود 17٪ از بدهی مالیات بر درآمد پرداخت نمی شود. این رقم برای اکثر کشور های دیگر احتمالاً بالاتر است. علاوه بر این، هزینه منابع برای جمع آوری آنچه پرداخت می شود می تواند زیاد باشد، احتمالاً در ایالات متحده حدود 10٪ از جمع آوری مالیات. و هزینه های اداری. مدل های استاندارد مالیات و نتیجه گیری های آنها باید در پرتو این واقعیت ها اصلاح شوند. بسیاری از مشاوران مالیاتی در کشور های در حال توسعه معتقدند که این تغییر در تاکید ضروری است. به عنوان مثال، Casanegra de Jantscher (1990، p. 179) تا آنجا پیش می رود که می گوید، در کشور های در حال توسعه، اداره مالیات، سیاست مالیاتی است.

سیاست‌های مالیاتی بر شرکت‌ها می‌توانند تأثیر مستقیمی بر اشتغال‌زایی در کشور داشته باشند. در صورتی که مالیات بر شرکت‌ها بیشتر شود، سودآوری شرکت‌ها کاهش می‌یابد و بخش خصوصی ممکن است تنها کاهش هزینه‌ها را به عنوان راهی برای حفظ سودآوری انتخاب کند، که می‌تواند منجر به کاهش اشتغال شود که باید برای هر نوع شرکت در هر حوزه ای استراتژی درستی پیاده شود.

شرکت بهین تراز یکی از بهترین شرکت های ثبت شرکت در استان اصفهان  با داشتن سابقه درخشان آماده است تا در کنار شما همشهریان و هم میهنان عزیز همه خدمات مالیاتی را به همراه مشاوره رایگان به شما مخاطبین عزیز ارائه کند.

مفاهیم محوری در امور مالی

خلاصه های مفیدی از مشکلات عملی تعامل سیاست مالیاتی و اداره مالیات در این زمینه هستند، ما معتقدیم که این موضوعات در کشور های توسعه یافته نیز حیاتی هستند. در این شرایط، موضوع امکان‌ سنجی برخی مالیات‌ها نیست، بلکه بهینه بودن ساختار های مالیاتی جایگزین است. به عنوان مثال، در حالی که در بسیاری از کشور های در حال توسعه، مالیات بر درآمدی که مبتنی بر گزارش خود گزارشی است به هیچ وجه قابل اجرا نیست، در یک کشور توسعه یافته این سوال مطرح است که طراحی بهینه مالیات تا چه اندازه باید واقعیت فرار، ضرورت اجرا و هزینه های وصول را منعکس کند. در واقع، سیستم های مالیاتی منعکس کننده این مسائل هستند، اگرچه راهنمایی سیستماتیک کمی توسط ادبیات مالی عمومی دانشگاهی ارائه شده است.

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص اصلاح سیاست مالیاتی و در کل خدمات مالیاتی در اصفهان به پیج شرکت بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها