راهنمای انتخاب نام تجاری اصفهان

راهنمای انتخاب نام تجاری ، مجموعه ی بهین تراز با فعالیت هایی نظیر ثبت شرکت اصفهان در کمترین زمان فعالیت خود را آغاز کرده است. این مجموعه با در نظر گرفتن اهداف خود و برای جلب رضایت مشتریان برای انجام خدمات خود تعهدات لازم را به مراجعان می دهد. برای آشنایی با فعالیت های این مجموعه می توانید به بخش های مرتبط در سایت مراجعه کنید.

برندسازی مهم ترین کاری است که یک مجموعه برای موفقیت در کار خود باید انجام دهد. برندی که بر سر زبان ها باشد فعالیت تضمین شده ای دارد و افراد می توانند به سادگی و بدون نیاز به تبلیغات گران قیمت اهداف خود را دنبال کنند. برند سازی در ابتدای کار پر هزینه به نظر می رسد ولی می توان با انتخاب یک برند ماندگار نیمی از مسیر را به سادگی طی کرد. برندهای آشنا اغلب دارای ویژگی هایی هستند که باعث ماندنی شدن آن ها می شود. بنا کردن کسب کار بر روی یک برند مناسب می تواند باعث رونق کارها شده و نیازی به صرف هزینه های هنگفت برای جذب مشتری نباشد.

یک برند خوب باید دارای ویژگی های زیادی باشد. در درجه ی اول برند باید همخوانی زیادی با نوع کسب و کار افراد داشته باشد و نباید برای شنونده نسبت به کاری که انجام می شود غیر قابل تطبیق باشد. کوتاه بودن یک نام تجاری می تواند به راحتی در ذهن مخاطبان جا باز کند و در صورتی که جذاب و آهنگین باشد احتمال فراموش کردن آن به صفر می رسد.

malekiat

بازاریابی به صورت آنلاین و آفلاین انجام می شود به همین دلیل باید بتوان در این فرآیند نام تجاری را در جامعه برای همه ی افراد آشناسازی کرد. منحصر به فرد بودن از دیگر ویژگی های یک برند معتبر است به همین دلیل نباید این نام با نام های مشابهی در فضای مجازی شباهت داشته باشد. برای طراحی لوگو نیز از نام تجاری استفاده می کنند به همین دلیل باید بتوان برای آن لوگو طراحی کرد. برای دریافت راهنمای کامل ثبت برند با متخصصان شرکت بهین تراز تماس بگیرید.

قوانین انتخاب اسم برند

برای انتخاب نام تجاری و جلوگیری از مشکلاتی مانند رد شدن اسم تجاری در مرحله ی ثبت بهتر است با قوانینی که کشور ما برای انتخاب نام تجاری برای ثبت شرکت و دیگر مراکز گذاشته است آشنا باشید. در گام اول توجه داشته باشید که باید نامی کوتاه و معنی دار را برای شرکت خود انتخاب کنید و در صورت مبهم بودن اسم شرکت امکان دارد مخاطب متوجه اسم مورد نظر شما نشود. برندی که باید انتخاب شود نیاز است به صورت خاص و منحصر به فردی باشد. در صورتی که شرکت نیاز به فعالیت در عرصه ی بین المللی داشته باشد بهتر است نام تجاری قابلیت مطرح شدن در سطح جهانی را داشته باشد. حوزه ی کاری و نام تجاری باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشد.

نکات کلیدی انتخاب اسم برند

زمانی که برای انتخاب یک نام تجاری گذاشته می شود همراه با تجزیه و تحلیل وضعیت کلی جامعه برای پذیرش نام تجاری و ثبت برند در ذهن مخاطب است. توجه به نکاتی برای ثبت برند می تواند باعث پیشرفت در حوزه ی کاری و جلوگیری از پیشی گرفتن رقبا شود. برای انتخاب بهترین برند باید به نکات مختلفی توجه کنید.

نام برند باید کوتاه باشد تا علاوه بر ماندگاری در ذهن نیازی به صرف زمان برای به یاد آوردن و گفتن آن نباشد. برای بیشتر مشاغل توصیه شده است برند بیش از 24 کاراکتر نباشد. برای جستجوی برند در شبکه های اجتماعی بهتر است نام تجاری املاء راحتی داشته باشد و به سادگی بتوان آن را نوشت. برای هدف گذاری روی محصول یا خدمات خاصی بهتر است نام تجاری هماهنگی کامل داشته باشد ولی نباید آن را محدود کرد. شباهت نیز از دیگر مشکلاتی است که برای نام های تجاری به وجود می آید.

استفاده از برخی از ابزارها برای چک کردن در دسترسی به نام دامنه می تواند به این کار کمک کند. دور ماندن از نام های معمولی و استفاده از اسامی خاص می تواند برای ثبت یک نام به یادماندنی مناسب باشد. تلفظ و هجی یک نام تجاری به سهولت باعث می شود اغلب افراد در جامعه بتوانند آن را در ذهن ثبت کنند. نزدیک بودن کلمات به یکدیگر و داشتن واج گاه های مشترک باعث می شود نتوان به خوبی آن ها را تلفظ کرد.

برای اطمینان از انتخاب خود بهتر است بازخوردها را مورد بررسی قرار داده و از افراد در رده های مختلف برای انتخاب نام مورد نظر کمک بگیرید. در صورتی که نام تجاری در رسانه های اجتماعی وجود داشته باشد نیز باعث می شود برای مخاطب تکراری باشد. بهتر است پیش از انتخاب نام از فیسبوک، اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی نظر سنجی کنید. گیرایی نام تجاری باعث می شود نظرها به این برند جلب شود.

قوانین نام گذاری برند یا نام تجاری در ایران

پیش از انتخاب برند خود بهتر است به قوانینی که کشور برای ثبت رسمی نام تجاری خود انجام می دهد دقت کنید تا در مراحل اداری دچار مشکل نشوید. برند تجاری باید با نظم جامعه در تضاد نباشد و برهم زننده ی افکار عمومی و نظم جامعه باشد. انتخاب اسمی که پیش از این ثبت شده باشد قابل قبول نیست و باید اسم تجاری منحصر به فرد و یکتا باشد.

علائم تجاری که مانند علامت های جغرافیایی مانند علائم نشان دادن شمال و جنوب باشد غیر قابل ثبت می باشد. نام افراد تاریخی و کسانی که سرشناس هستند برای نام تجاری غیر قابل پذیرش است. برای انتخاب نام تجاری باید به عدم همانندی آن با نام مجموعه های دولتی و بین المللی نیز دقت کرد. استفاده از واژه های توصیفی در انتخاب نام تجاری مانند بهترین، عالی ترین و دیگر واژه ها ممنوع است.

انجام مراحلی مانند ثبت تغییرات شرکت در اصفهان و ثبت نام تجاری نیاز به دوندگی های اداری دارد به همین دلیل برای صرفه جویی در وقت و هزینه ها بهتر است کار خود را به افرادی بسپارید که تجربه ی کافی در این زمینه دارند و می توانند در اسرع وقت از صفر تا صد کارها را انجام دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.