انواع ثبت شرکت

انواع ثبت شرکت

هنگامی که شخصی تصمیم می گیرد یک کسب و کار راه اندازی کند، یکی از اولین کار هایی که شخص باید انجام دهد این است که تصمیم بگیرد از کدام شکل سازمان تجاری استفاده کند. انواع مختلفی از نهاد های تجاری و انواع ثبت شرکت وجود دارد که می توان از بین آنها انتخاب کرد. این موارد عبارتند از:

مالکیت انحصاری: مالکیت انحصاری کسب و کاری است که تحت مالکیت و اداره یک فرد است. یک شرکت انفرادی یک نهاد مجزا و جدا از مالک آن نیست. به این ترتیب، مالک مسئولیت شخصی نامحدود دارد. در صورت تعهدات تجاری، دارایی های شخصی مالک انحصاری می تواند برای برآورده کردن این تعهدات استفاده شود. این مهمترین نقطه ضعف تجارت به عنوان یک شرکت انفرادی است. یک مالکیت انحصاری برای اهداف مالیات بر درآمد فدرال “نادیده گرفته می شود”. مالک انحصاری و مالک یکی محسوب می شوند. مالک بر درآمد کسب شده توسط کسب و کار مالیات شخصی می پردازد. یک شرکت انفرادی ساده ترین و کم هزینه ترین نوع کسب و کار برای ایجاد و راه اندازی در نظر گرفته می شود. به منظور انجام تجارت علاوه بر این، مالک انحصاری بدون نیاز به رعایت تشریفات قانونی مانند تشکیل جلسات یا تشکیل صورتجلسات می تواند اقدام کند. با این حال، یک شرکت انحصاری باید با الزامات لازم برای نوع کسب و کاری که انجام خواهد داد، مطابقت داشته باشد.

مشارکت عمومی: اگر دو یا چند نفر توافق کردند که با هم تجارت کنند، لازم است اختیارات ارائه شود. از آنجایی که شرکت تضامنی یک سازمان تجاری قانونی نیست، هر منطقه ای یک قانون مشارکت دارد. با این حال، اکثر مقررات قوانین مشارکت، دارای قوانین پیش فرض هستند. قوانین پیش‌فرض فقط در صورت عدم وجود مقررات حاکم در قرارداد مشارکت اعمال می‌شود. سند حاکم بر یک شرکت تضامنی، قرارداد مشارکت است. می تواند شفاهی یا کتبی باشد. با این حال، معمولاً تهیه یک قرارداد مشارکت کتبی مهم تلقی می شود. این قرارداد معمولاً نام و نشانی شرکا، حقوق آنها نسبت به شرکای مدیریتی، مقررات انحلال، و هر شرط دیگری را که شرکا بخواهند بر روابط آنها و عملیات تجاری حاکم باشد، بیان می کند. شرکت تضامنی مجبور نیست به یک واحد تجاری پرداخت کند، شرکای عمومی نیز شخصاً مسئول بدهی ها و تعهدات شرکت هستند. این مسئولیت نامحدود بزرگترین نقطه ضعف انجام تجارت به عنوان مشارکت تضامنی محسوب می شود.

مشارکت با مسئولیت محدود: شرکت با مسئولیت محدود یکی از انواع ثبت شرکت و در کل نوعی خاص از شرکت تضامنی است. شرکت با مسئولیت محدود برای ارائه یک مشارکت، اما بدون مسئولیت نامحدود ایجاد شد. در حال حاضر قانونی را تصویب کرده است که به شرکت های با مسئولیت محدود اجازه می دهد. شرکت با مسئولیت محدود اغلب توسط شرکت های حقوقی استفاده می شود، در اکثر کشورها شرکت با مسئولیت محدود می تواند برای هر نوع کسب و کاری استفاده شود. یک مشارکت عمومی موجود می تواند به یک شرکت با مسئولیت محدود حاوی اطلاعات اولیه در مورد مشارکت تبدیل شود. هنگامی که یک شرکت تضامنی به یک مشارکت با مسئولیت محدود تبدیل می شود، هیچ نهاد جدیدی ایجاد نمی شود، هیچ قرارداد مشارکت جدیدی لازم نیست، و هیچ گونه انتقال دارایی لازم نیست.

شرکا در یک شرکت با مسئولیت محدود یک قرارداد شراکتی منعقد می کنند که بر حقوق و روابط آنها و عملکرد کسب و کار حاکم است. یک شرکت با مسئولیت محدود همچنین مشمول الزامات قانونی خاصی است، مانند داشتن مشارکت با مسئولیت محدود که انجام تجارت در یک کشور خارجی نیز برای ثبت در ایالت الزامی است. شرکای یک شرکت با مسئولیت محدود مسئولیت شخصی نامحدود ندارند. شرکا در قبال هیچ یک از بدهی های شرکت با مسئولیت محدود اعم از قراردادی، جرم یا غیر آن مسئولیتی ندارند.

مشارکت محدود: شرکت تضامنی شرکتی است که بر اساس قوانین یک کشور تشکیل می شود و حداقل یک شریک عمومی و حداقل یک شریک با مسئولیت محدود دارد. شرکای تضامنی شرکت را اداره می کنند و مسئولیت نامحدودی در قبال بدهی های آن دارند. شرکای محدود سرمایه گذاران منفعل هستند که دارای مسئولیت محدود هستند. شرکا در شرکت تضامنی قرارداد مشارکتی را منعقد می کنند که بر حقوق و وظایف آنها و امور شرکت حاکم است. شرکت با مسئولیت محدود شرکت تضامنی یک شرکت تجاری قانونی است. هر ایالت دارای یک قانون مشارکت محدود است.

این اساسنامه حاوی برخی مقررات اجباری است، از جمله الزام به حفظ برخی کلمات در نام. آنها همچنین حاوی مقررات پیش فرض مربوط به روابط بین شرکا و عملکرد تجارت هستند که فقط در صورت عدم وجود شرط در قرارداد مشارکت اعمال می شود. علاوه بر این، قوانین، شرکت های محدودی را که در سایر ایالت ها تشکیل شده است، ملزم می کند که قبل از انجام تجارت در داخل مرزهای ایالت، ثبت نام کنند. علاوه بر این، تعداد فزاینده ای از ایالت ها اجازه تشکیل یک شرکت مشارکت محدود با مسئولیت محدود را می دهند. شرکت مشارکت محدود با مسئولیت محدود یک شرکت تضامنی است که در آن شرکای تضامنی، به جای داشتن مسئولیت شخصی نامحدود در قبال بدهی های مشارکت، مسئولیتی مشابه شرکای یک مسئولیت محدود دارند.

شرکت سهامی: قوانین شرکت تجاری یک ایالت همچنین یا شرکت سهامی است. شرکت سهامی مجزا و جدا از سهامدارانش موجودیت قانونی خاص خود را دارد. بیشتر حقوق و اختیارات افراد را دارد از جمله حق شکایت و شکایت به نام خود، ایجاد بدهی، مالکیت و فروش اموال و انعقاد قرارداد ها. این شرکت قدیمی ترین و تاسیس ترین نهاد قانونی است. همچنین گران ترین و پیچیده ترین برای تشکیل و نگهداری است. برای شروع وجود یک شرکت، یک سند، که معمولاً آیین نامه نامیده می شود، هیئت مدیره را انتخاب می کند و یک جلسه سازمانی برگزار می کند. بسیاری از مقررات ناظر بر امور داخلی شرکت در آئین نامه بیان خواهد شد.

شرکت با مسئولیت محدود: یک شرکت با مسئولیت محدود شکل نسبتا جدیدی از نهاد تجاری در این کشور است. این برای ارائه یک نهاد که می تواند به عنوان یک مشارکت مالیاتی مشمول مالیات شود، ایجاد شد، در حالی که مسئولیت محدود یک شرکت را برای صاحبان آن فراهم می کرد. ممکن است برای خدمات حرفه ای باشد. شرکت با مسئولیت محدود یک نهاد قانونی است که اساسنامه آن وجود دارد. مالکان که اعضا نامیده می شوند، قرارداد عملیاتی منعقد می کنند. این سند اساسی است که تنظیم امور شرکت، انجام امور تجاری و روابط بین اعضا و مدیران را فراهم می کند. فصل‌ های بعدی با جزئیات به ماهیت و ویژگی‌ها، تشکیل، اعضا، مدیریت و سایر جنبه‌ های شرکت‌ های با مسئولیت محدود می‌پردازند.

انواع ثبت شرکت

انواع ثبت شرکت

اینکه صاحب کسب و کار چه شکلی را انتخاب کند به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله مسائلی که باید در نظر گرفته شود، نیاز مالکان به محدود کردن مسئولیت شخصی، تمایل آنها برای کنترل تجارت و وضعیت مالیاتی آنهاست.

مالکیت انحصاری کسب و کاری تحت مالکیت و اداره یک فرد است. یک شرکت انفرادی یک نهاد مجزا و جدا از مالک آن نیست. به این ترتیب، مالک مسئولیت شخصی نامحدود دارد. در صورت تعهدات تجاری، دارایی های شخصی مالک انحصاری می تواند برای برآورده کردن این تعهدات استفاده شود. این مهمترین نقطه ضعف تجارت به عنوان یک شرکت انفرادی است. یک مالکیت انحصاری برای اهداف مالیات بر درآمد فدرال “نادیده گرفته می شود”. مالک انحصاری و مالک یکی محسوب می شوند. مالک بر درآمد کسب شده توسط کسب و کار مالیات شخصی می پردازد. یک شرکت انفرادی ساده ترین و کم هزینه ترین نوع کسب و کار برای ایجاد و راه اندازی در نظر گرفته می شود. هر شکلی از سازمان تجاری دارای مزایا و معایبی است که آن را در برخی شرایط به وسیله ای محتاطانه برای انجام تجارت تبدیل می کند، اما در برخی دیگر نه. کمک یک متخصص حقوقی در ارزیابی همه عواملی که بر اساس آن انتخاب نهاد انجام می شود، ضروری است. جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص ثبت شرکت یه پیج شرکت بهین تراز به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها