تحلیل استراتژی نتفلیکس

تحلیل استراتژی نتفلیکس

نتفلیکس، یک سرویس اجاره فیلم آنلاین مبتنی بر اشتراک در سال 1997 توسط رید هستینگز تاسیس شد. نتفلیکس یک درگاه اینترنتی است که از طریق آن مشترکین می توانند فیلم ها را در قالب DVD کرایه کنند و سپس این دی وی دی ها را مستقیماً در خانه خود به آنها تحویل دهند. در اصل […]

نتفلیکس، یک سرویس اجاره فیلم آنلاین مبتنی بر اشتراک در سال 1997 توسط رید هستینگز تاسیس شد. نتفلیکس یک درگاه اینترنتی است که از طریق آن مشترکین می توانند فیلم ها را در قالب DVD کرایه کنند و سپس این دی وی دی ها را مستقیماً در خانه خود به آنها تحویل دهند. در اصل نتفلیکس در ایالات متحده آمریکا مستقر بود و از خدمات پستی ایالات متحده برای تحویل دی وی دی به مشترکین خود استفاده می کرد. تا پایان سال 2006، نتفلیکس در مجموع 44 مرکز توزیع در سرتاسر ایالات متحده داشت که تحویل دی وی دی های خود را به تعداد زیادی از مشترکین خود آسانتر و سریعتر می کرد.

نتفلیکس، با داشتن پایگاه مشترک 6.6 میلیون مشترک، می تواند تضمین کند که دی وی دی های خود را به بیش از 90 درصد از مشترکین خود در یک روز کاری تحویل می دهد و تا پایان سال 2006، نتفلیکس به درآمدی نزدیک به 1 میلیارد دلار دست یافته بود. با توسعه جامعه و فناوری علم، اینترنت شروع به تغییر زندگی روزمره مردم، مانند عادات مطالعه، ارتباطات و سرگرمی کرده است. بنابراین، در زمینه تجارت آنلاین بیشتر و بیشتر رایج شده است. نتفلیکس یک تجارت آنلاین بود که توسط هاستینگز در سال 1997 تأسیس شد. مورد خدمات آن اجاره دی وی دی مبتنی بر اشتراک آنلاین بود. در فرآیند توسعه، Netfixs دارای هفت موضوع استراتژیک اصلی بود:

1. Netflix وضعیت واقعی را نادیده گرفت و مدل تجاری مشابهی را با سایر مارک های اینترنتی معروف مانند eBay، Amazon انتخاب کرد. به دلیل مزیت‌های رقابتی با سایر خرده‌ فروشان، نتفلیکس متوجه این موضوع نشد تا زمانی که متوجه شد مشترک پس از اولین تجربه‌اش بازگشت را انتخاب نمی‌کند.

2. برای توسعه بازار، شرکت باید پول زیادی را برای جذب مشتریان جدید بیشتر خرج کند و نتفلیکس از خدمات مشتریان غافل شود، به طوری که برخی از مشتریان اولیه هنوز به دلیل خدمات کندتر ارائه شده توسط نتفلیکس از دست می‌دهند.

3. مشتریان همیشه فیلم‌ های جدید منتشر شده را که گران‌ترین هستند، دوست دارند، بنابراین هزینه Netfix افزایش یافت. در نتیجه، مشترکین باید هزینه بیشتری را برای تهیه فیلم جدید به دلیل استراتژی به نام “همه چیزی که می توانید بخورید” هزینه کنند. و نتفلیکس همیشه بسته فیلم های جدید را ارسال می کرد که دارای چند فیلم قدیمی است، اما ممکن است اکثر مشترکین آنها را دوست نداشته باشند.

4. تعداد فیلم های جدید کمتر از حد مطلوب بوده و نارضایتی مشتریان را به دنبال داشته است. با توجه به اینکه هیچ رابطه مستقیمی با استودیوهای اصلی وجود نداشت، نت فیکس تنها کتابخانه فیلم خود را از طریق روابط با تعداد کمی از توزیع کنندگان فیلم ایجاد کرد.

 

تحلیل استراتژی نتفلیکس

بهین تراز، بهترین شرکت برند سازی اصفهان

5. به دلیل راه اندازی یک مرکز توزیع واحد در سانی ویل و کالیفرنیا توسط Netflex، اداره پست ممکن است زمان طولانی را برای ارسال نامه در سراسر کشور صرف کند و سپس به طولانی شدن دوره تحویل منجر شود. در نتیجه مشتریان زیادی را از دست داد.

6. با توجه به خدمات مبتنی بر اشتراک، از دست دادن مشتری موضوع استراتژیک کلیدی نتفلیکس است. با توجه به بازار رقابتی بالا و افزایش قیمت، از دست دادن مشتری به یک مشکل فوری تبدیل شده است. از این رو، جذب مشتری، که شامل توسعه مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی است، به استراتژی اصلی برای بهبود عملکرد تجاری شرکت تبدیل شده است.

7.، تهدید ویدیوی درخواستی عملکرد نتفلیکس را به طور جدی تحت تاثیر قرار می دهد. VOD می تواند بلافاصله به مشتریان امکان تماشای آخرین فیلم ها را بدهد. بنابراین، آنها فکر می کنند که VOD راحت تر از اجاره DVD و فروشگاه های ویدئویی سنتی است.

استراتژی نتفلیکس : تحلیلی با استفاده از ابزار های استراتژیک PEST، مدل پنج نیروی پورتر و SWOT.

جهت کسب هرگونه اطلاعات تخصصی و نیز مشاوره در خصوص استراتژی های برندسازی به آدرس (behintarazco@) مراجعه نموده و به دایرکت پیام دهید.

محتوای جدول

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *